Jak zacząć przygodę z e-mail marketingiem?
E-mail marketing to jedna z form marketingu, którą możemy zająć się sami lub powierzyć to zadanie agencji marketingowej. By zacząć przygodę z e-mail marketingiem trzeba trzymać się kilku zasad, które zagwarantują powodzenie naszym działaniom. Podstawą jest oczywiście zbudowanie bazy mailingowej, czyli zebranie adresów e-mailowych potencjalnych klientów, do których będziemy mogli rozsyłać oferty.
Budowanie bazy mailingowej
Jedną ze skutecznych form promocji w marketingu internetowym jest wysyłka newslettera. Ale by rozesłać treść do konkretnego grona odbiorców musimy zebrać adresy mailingowe naszych potencjalnych klientów, czyli stworzyć bazę mailingową. W tym celu, na stronie internetowej warto umieścić formularz kontaktowy, dzięki któremu będziemy pozyskiwać kolejne adresy e-mail. Zachęć swoich klientów do śledzenia atrakcyjnych ofert i promocji. Poinformuj ich, że po zapisaniu się do newslettera mogą liczyć na wartościowe treści! Nie zapomnij, że formularz powinien znajdować się w widocznym miejscu.
Działania możesz wspomóc tak zwanymi „pop-upami”, czyli wyskakującymi banerami – nie tylko na stronie głównej, ale i podstronach i blogu firmowym.
Media społecznościowe w służbie e-mail marketingu
Czy można połączyć media społecznościowe i e-mail marketing? Tak! Na różnych kanałach społecznościowych możesz zachęcać czytelników do zapisywania się do newslettera. Możesz również pokazywać jak bardzo atrakcyjny jest wysyłany newsletter! Przez różne formularze pojawiające się np. na Facebooku możesz pozyskiwać kolejne adresy e-mailowe. Organizuj konkursy, w których warunkiem będzie podanie swojego e-maila. W ten sposób zdobędziesz kolejne adresy e-mail – nie przypadkowych osób, ale zainteresowanych ofertą klientów!
Tworzenie atrakcyjnych e-booków
Tworzenie ciekawych e-booków to kolejny sposób na zapełnienie swojej bazy e-mailowej. Warunkiem pobrania e-booka będzie oczywiście podanie swojego adresu e-mail, na który zostaną przesłane materiały. E-book nie może być jednak zbiorem przypadkowych treści, bo czytelnicy szybką stracą do zaufanie i wypiszą się z newslettera.
Zrób to naprawdę dobrze i pokaż, że jesteś profesjonalistą!.
Monitoring social media http://psmm.pl/pl/oferta/monitoring-social-media social listening